Поїзд «Нарти-Дансінг-Бридж»




Уривок з книги
Майя і Ян Лозінські
«На курортах довоєнної Польщі»
(переклад мій)


Серед улюблених розваг, яким в двадцятих і тридцятих роках ХХ століття віддавались бувальці курортів Другої Речіпосполитої, без сумніву найважливіше місце займали їзда на лижах, танці і гра в бридж. Саме це стало джерелом неофіційної назви спеціальних «лижних поїздів» – «Нарти-Дансінг-Бридж», впроваджених на початку 30-х років Польською Державною залізницею і краківським Товариством Розвитку лижного спорту (Towarzystwo Krzewienia Narciarstwa).
Ідея так усім сподобалась, що рейдові поїзди, як звучала їх офіційна назва, увійшли в зимовий розклад руху міжвоєнної залізниці.

Перший «лижний поїзд» вирушив з краківського двірця в лютому 1932 року. Близько 1200-кілометрова траса рейду проходила у підніжжя польських гір, від їх східного до західного кінця, від Яремча, розташованого у підніжжя Чорногори, до Вісли в Бескиді Сілезійському. Переїзди відбувались вночі, а вдень робилося зупинки в лижних курортах. Поїзд затримувався в Яремче, Славському, Сянках, Криниці, Закопаному, Рабці, Звардоню і Віслі.


Фото 1. Одна з зупинок рейдового поїзду (1932 рік)


Білет коштував біля 200 злотих. В ціну входило цілодобова обслуга, до диспозиції було ліжко з постіллю у спальному вагоні,
купальний вагон, вагон з кінозалом, вагон призначений для танцювальних забав, столики для гри в бридж.
Протягом десяти днів і ночей учасники рейду могли віддаватись улюбленим розвагам тамтої епохи.
Спеціальний поїзд був випродукований в варшавській фабриці Lilpop, Rau i Loewenstein.
У 1937 році на Міжнародній виставці Мистецтва і техніки в Парижі він здобув Grand Prix.



Фото 2. Рейдовий поїзд у Ворохті на Великдень 1932 року



Фото 3-4. Інтерьєр купального вагону і коридор спального вагону з полицями для лиж.



Фото 5-6. Вагон з кінозалом і вагон-ресторан.



Создан 26 июн 2013